image image image image
Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών
Δεν υπάρχει τεμπέλης ή αδιάφορος μαθητής, μαθητής που δεν θέλει να μάθει. Η ´´τεμπελιά´´ και η ´άδιαφορία´´είναι η άμυνα του μαθήτη με μαθησιακές δυσκολίες όταν πιέζεται πέρα από τα όρια και τις δυνατότητές του..

Μάθετε περισσότερα
Εκπαίδευση ατόμων με διάχυτη αναπυξιακή διαταραχή Με το πρόγραμμα αυτό τα μικρά παιδιά μαθαίνουν βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες όπως να ζητούν αυτό που επιθυμούν, να αρνούνται (με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο), να χαιρετούν ,να κοιτούν στα μάτια συντονισμένα, να αναπτύξουν ικανότητα αναμονής, να βελτιώσουν την συγκέντρωση τους ,να βελτιώσουν την συμπεριφορά τους κ.α. Τα παιδιά αυτά χρειάζεται πρωτίστως να βελτιώσουν την επικοινωνία τους πριν προχωρήσουν στην κατάκτηση άλλων γνωστικών δεξιοτήτων...
Μάθετε περισσότερα
Συμβουλευτική Γονέων Tο ypostirizo.gr στα πλαίσια του γεγονότος ότι η πρόδος ενός παιδιού λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, δεν θα μπορούσε να αγνοήσει τον γονεϊκο παράγοντα ούτε το δυναμικό σύστημα που η οικογένεια αποτελεί. Έτσι, παράλληλα με τις ατομικές συνεδρίες του παιδιού παρέχουμε τη δυνατότητα για υποστηρικτικές συνεδρίες των γονέων ή και της υπόλοιπης οικογένειας, η οποία διέπεται από τις αρχές και την ηθική που προαναφέρθηκε: με σεβασμό στην υποκειμενικότητα του καθενός, ως μονάδας αλλά και ως συνόλου, και με έμφαση στην ιδιαιτερότητα της αλήθειας που διέπει το κάθε «σύμπτωμα»...
Μάθετε περισσότερα
Λογοθεραπεία Πολλές φορές οι διαταραχές λόγου - ομιλίας έχουν και κάποιες περαιτέρω επιπτώσεις στην μετέπειτα ζωή ενός παιδιού. Μπορεί να επηρεάσουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό την κοινωνικοποίησή του, την ψυχοσυναισθηματική του ισορροπία καθώς και τη προσπάθεια του για μάθηση.
Μάθετε περισσότερα

Ακούγοντας τον χαρακτηρισμό «συναισθηματικά ανώριμος» συνήθως φέρνουμε στο μυαλό μας έναν ενήλικο άνθρωπο που σκέφτεται και συμπεριφέρεται με τρόπο που ταιριάζει περισσότερο σε παιδιά ή εφήβους. Πολύ συχνά συναντούμε τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

· Δυσκολία στον έλεγχο των συναισθημάτων (ξεσπάσματα θυμού με φωνές ή/και κλάμα)

Δυσκολία στο να εκφραστεί/επικοινωνήσει λεκτικά

· Δυσκολία στην έκφραση των δικών του συναισθημάτων καθώς και στην κατανόηση των συναισθημάτων άλλων ανθρώπων (ενσυναίσθηση)

· Απροθυμία να αναλάβει ευθύνες ή/και πρωτοβουλίες

· Αποφυγή καταστάσεων που δεν είναι γνώριμες ή οικείες

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά όπως είναι αναμενόμενο πολύ πιο συχνά συναντώνται σε παιδιά. Θα ήταν παράλογο να έχει κανείς την απαίτηση από ένα παιδί να συμπεριφέρεται και να σκέφτεται σαν ενήλικας και να μην παρουσιάζει έστω κάποια από τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Ωστόσο το παιδί μεγαλώνοντας μαθαίνει να αντικαθιστά τις παραπάνω «παιδιάστικες» συμπεριφορές με άλλες πιο ώριμες (ενσυναίσθηση, υπομονή, πρωτοβουλία) που θα τον βοηθήσουν να είναι αποδεχτός από κοινωνικά σύνολα και ενταχθεί σε αυτά με επιτυχία (φίλοι, σχολείο, οικογένεια, εργασία, κοινότητα).

Σαν ομάδα ένας από τους κύριους στόχους μας είναι να κατανοήσουμε την συμπεριφορά του κάθε παιδιού και να δουλέψουμε πάνω σε αυτήν. Θεωρούμε ότι κάθε παιδί δεν αρκεί μόνο να επεξεργάζεται και να κατακτά γνώσεις στα μαθήματα του σχολείου αλλά και να μπορεί να χειρίζεται τα συναισθήματα του για να φτάσει στην επιτυχία.

Μπορούμε να ξεκινήσουμε από σήμερα να συμπεριφερόμαστε στο παιδί με έναν τρόπο που να συμβαδίζει με τις προαναφερθείσες ανάγκες του σε ένα πλαίσιο που να σέβεται τις εκάστοτε προκλήσεις που μπορεί να εμφανίζονται. Αυτό μπορεί να γίνει με καθημερινές, απλές και εύληπτες πρακτικές που να χαρακτηρίζουν τη συμπεριφορά μας και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και διαχειριζόμαστε τα ζητήματα που αντιμετωπίζει το παιδί, όπως:

· Ο γονέας και ο εκπαιδευτικός αποτελούν πρότυπο συμπεριφοράς για κάθε παιδί. Προσπαθούμε να δίνουμε στο παιδί πάντα το σωστό μοντέλο συμπεριφοράς, π.χ. Είναι παράλογο να ζητάμε από ένα παιδί να μην φωνάζει ενώ εμείς οι ίδιοι του το ζητάμε φωνάζοντας.

· Διδάσκουμε τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν το συναίσθημα τους καθώς και να ερμηνεύουν τα συναισθήματα των άλλων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την βοήθεια βιβλίων, εικόνων, βίντεο, παιχνίδι ρόλων καθώς και εξωτερικά προγράμματα (σε παιδότοπο, παιδική χαρά κλ.π.)

· Παρατηρούμε τα παιδιά διαρκώς (στάση σώματος, έκφραση προσώπου, ζωγραφιές) και σε περίπτωση που αντιληφθούμε πως υπάρχει κάποιο συναίσθημα που δυσκολεύει το παιδί του δίνουμε την ευκαιρία να το εκφράσει

· Για κάθε αντίδραση υπάρχει μία αιτία. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τον λόγο που κάποιο παιδί παρουσιάζει μία συγκεκριμένη συμπεριφορά.

· Σε περίπτωση που το παιδί εκφράζει το συναίσθημα του με τρόπο μη αποδεκτό (κλοτσάει αντικείμενα) δεν απορρίπτουμε το συναίσθημα του παιδιού αλλά την λάθος συμπεριφορά π.χ. «δεν είναι κακό να είσαι θυμωμένος, όμως είναι κακό να κλοτσάς αντικείμενα».

· Επιβραβεύουμε τα παιδιά για τις σωστές συμπεριφορές και για την προσπάθεια τους π.χ.«σήμερα έπαιξες πολύ όμορφα με τα άλλα παιδιά, χαίρομαι πολύ για εσένα» και αποφεύγουμε να τονίζουμε τις λάθος συμπεριφορές «πρόσεχε μην μαλώσεις με τα άλλα παιδιά την επόμενη φορά!»