hader002

 

 

 

Το AUTISM  PRAXIS είναι ένας ασφαλής και φιλόξενος χώρος επικοινωνίας και ανθρώπινης επαφής για άτομα με Αυτισμό, οικογένειες, επιστήμονες, επαγγελματίες υγείας, φοιτητές και γενικά κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται για το θέμα του Αυτισμού.Αυτή η διαδικτυακή κοινότητα δημιουργήθηκε ως ένα ασφαλές και δημοκρατικό forum ανάδειξης και διάδοσης γνώσεων και πληροφοριών σχετικά με τον Αυτισμό. 

Πληροφορίες στο www.autismpraxis.ning.com  &  www.autismhellas.gr

  Οι εκπαιδευτικοί του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πτολεμαϊδας δημιούργησαν ένα νέο πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που διευκολύνει την ανάγνωση και την κατανόηση κειμένου και αφορά παιδιά με νοητικά προβλήματα, δυσλεξία ή αυτισμό.

Το πρόγραμμα αυτό βασίζεται στο βιβλίο του Αντουάν ντε Σαίντ Εξιπερί «Ο Μικρός Πρίγκιπας» και συγκεκριμένα στο απόσπασμα που περιγράφεται η συνάντηση του Μικρού Πρίγκιπα  με την αλεπού.

Το εικονογραφημένο αυτό βιβλίο ονομάζεται «Μέθοδος για όλους» και βασίζεται στη σχέση που αναπτύσσουν οι δύο ήρωες, καθώς διαπιστώθηκε ότι λειτουργεί ευεργετικά στη διδασκαλία της ανάγνωσης και της κατανόησης του κειμένου.

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν με την εφαρμογή που προγράμματος ήταν πολύ ενθαρρυντικά, αφού οι μαθητές κατάφεραν όχι μόνο να ανταποκριθούν θετικά σε αφηρημένες ή αλληγορικές έννοιες αλλά φάνηκε ότι μπορούν, όχι μόνο να τις κατανοήσουν αλλά και να αναπτύξουν σχέσεις κατανόησης, συμβίωσης, σεβασμού και φιλίας μεταξύ τους.

Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην έννοια της φιλίας καθώς στα παιδιά με νοητικά προβλήματα (κυρίως σε αυτά με αυτισμό) επικρατεί το «κλείσιμο» στον εαυτό τους και η αντικοινωνική συμπεριφορά. Συνήθως τα παιδιά με αυτισμό δεν έχουν στο μυαλό τους την έννοια της φιλίας. Όμως, μετά τη συμμετοχή των παιδιών στο πρόγραμμα, διαπιστώθηκε ότι βελτιώθηκαν σημαντικά οι μεταξύ τους σχέσεις.

Τα δύο βιβλία, της ανάγνωσης και του εκπαιδευτικού, διδάχτηκαν κατά την περσινή χρονιά, σε παιδιά ηλικίας 14-20 ετών (αλλά με νοητική ηλικία 8-16 ετών), με δείκτη νοημοσύνης 40-80. Επίσης τα βιβλία περιέχουν ασκήσεις, καθώς κι ένα θεατρικό έργο, το οποίο οι μαθητές καλούνται να δραματοποιήσουν επί σκηνής,

Η συγκεκριμένη σειρά βιβλίων έχει εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, με άμεσο στόχο τη διάθεσή της, μέσω του υπουργείου Παιδείας, σε όλες τις μονάδες ειδικής αγωγής. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος θα μπορούσαν, ωστόσο, να χρησιμοποιηθεί και σε κανονικά σχολεία, για παιδιά μικρότερης ηλικίας (δημοτικό) ή σε τμήματα ένταξης του Γυμνασίου.

Πηγή: http://www.paidorama.com

 

mwroTα πρώτα σημάδια και συμπτώματα του αυτισμού μπορεί να είναι φανερά από την ηλικία των 18 μηνών αλλά εκδηλώνονται με πλήρη σαφήνεια μέχρι την ηλικία των 3 ετών. Τονίζεται ιδιαίτερα η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης του αυτισμού προκειμένου να καταστεί δυνατή η έγκαιρη θεραπευτική παρέμβαση που θα αποφέρει καλύτερη δυνατότητα εκπαίδευσης και προσαρμογής του παιδιού στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής.

Απαιτείται έγκαιρη κλινική εκτίμηση όταν ένα παιδί εμφανίζει τα ακόλουθα συμπτώματα:
-δεν φλυαρεί/ μωρολογεί μέχρι την ηλικία του ενός έτους
-δεν κάνει «χειρονομίες», «δεν δείχνει», «δεν χαιρετά» μέχρι την ηλικία του ενός έτους
-δεν έχει πει καμία λέξη μέχρι την ηλικία των 16 μηνών
-δεν ακούει στο όνομά του
-παρουσιάζει ικανότητα ομιλίας για ένα διάστημα και τη «χάνει» απότομα
-αποφεύγει την οπτική επαφή και την αγκαλιά
-δεν αντιδρά όταν το σηκώνουν αγκαλιά

Πηγη: http://www.psychologynet.gr

stirixi

Ενημερωτική εγκύκλιο για την παράλληλη στήριξη μαθητών για το σχολικό έτος 2013-2014, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας. Η εγκύκλιος αναφέρει τα ακόλουθα.

Α.  Παράλληλη στήριξη με εκπαιδευτικό

Για την παροχή Παράλληλης Στήριξης της επόμενης σχολικής χρονιάς 2013-2014 και σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 ( ΦΕΚ  199Α ) ισχύουν τα εξής:

  1. Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2013.
  2. Με την αίτηση του για παροχή παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ ( οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ.  Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη βάση.
  3. Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης ή στην περιοχή ευθύνης του ΚΕΔΔΥ υπάρχει Ειδικό Σχολείο τότε η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν κρίνεται κατάλληλη  η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης ή η φοίτησή του στο Ειδικό Σχολείο.
  4. Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει( μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης) τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή  φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, τμήμα Γ΄ ( Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι ).
  5. Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού,  σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  6. Η πράξη έγκρισης παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος  και ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να κάνει εκ νέου αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται παραπάνω. Κατ΄ εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού  η παροχή παράλληλης στήριξης εντός της τελευταίας τριετίας (άρθρο 7 § 4 παρ. γ΄ του νόμου 3699/2008) και εφόσον συναινεί ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή, δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών και η έγκριση της παράλληλης στήριξης ισχύει  και  για τη σχολική χρονιά 2013-2014. Οι Διευθυντές των σχολείων, στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη λόγω αυτισμού  θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του παιδιού στη επόμενη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως αν επιθυμούν τη συνέχιση ή την διακοπή της παράλληλης στήριξης.

    Προσοχή στα εξής!

    Στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής το Σεπτέμβριο του 2013.

    Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις, οι οποίες
    έχουν στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ, στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα
    ημερομηνία μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2013).

    Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι  Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής τα στοιχεία των μαθητών, για τους οποίους ανανεώνεται η παράλληλη στήριξη το αργότερο μέχρι 30 Ιουνίου 2013. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται  απαραίτητα: 1) o αριθμός πρωτοκόλλου της Εγκριτικής Υπουργικής Απόφασης  και 2) η τάξη που θα φοιτήσει ο μαθητής το Σεπτέμβριο του 2013.

    Ιδιαίτερη προσοχή για τα νήπια που εγγράφονται στο Δημοτικό, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Δημοτικό και εγγράφονται στη Α΄  Γυμνασίου, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο και εγγράφονται στην Α΄ Λυκείου καθώς και για μαθητές που αλλάζουν περιοχή φοίτησης. Για τους μαθητές, οι οποίοι αλλάζουν βαθμίδα καθώς και για τα νήπια που εγγράφονται στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, απαιτείταιΣυμπληρωματική Εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ.

    Για τη σχολική χρονιά 2013-2014 τα ισχύοντα για τις εγκεκριμένες αιτήσεις παράλληλης στήριξης, σε μαθητές με αυτισμό, θα ισχύουν και για τις αιτήσεις παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα όρασης, καθώς και σε εκείνες που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα ακοής.

    Οι εγκεκριμένες αιτήσεις μαθητών με προβλήματα όρασης και ακοής ανανεώνονται,εφόσον συναινεί εγγράφως ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή. Οι έγγραφες δηλώσεις συγκεντρώνονται με τον ίδιο τρόπο που συγκεντρώνονται και οι δηλώσεις για τους αυτιστικούς μαθητές και τα στοιχεία αποστέλλονται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. το αργότερο μέχρι και την 30η Ιουνίου 2013 (προσοχή και εδώ να αναγράφεται η τάξη φοίτησης).

    B. Παράλληλη στήριξη αυτιστικών μαθητών από Ειδικό Βοηθό

    Σύμφωνα με το άρθρο 7 § 4 εδαφ. γ΄ του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199Α): « Η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων»

    Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της  παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:

    1. Γνωμάτευση και πρόταση παροχής παράλληλης στήριξης από το οικείο ΚΕΔΔΥ, δηλαδή το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης του μαθητή ( άρθρο 6 § 1 εδαφ. β΄ του ν.3699/2008 «...την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ...» ) .
    2. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.
    3. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου  από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.
    4. Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.

    Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο, δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.

    Προσοχή στο εξής!

    Ο ειδικός βοηθός που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή προβλέπεται από το νόμο μόνο για τους αυτιστικούς μαθητές, δεν προβλέπεται για άλλες περιπτώσεις αναπηρίας και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ούτε για τη βοήθεια μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται.

    Για τις περιπτώσεις αυτές στήριξη παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό ή Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

    Γ.  Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται

    Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται  οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του N. 3699/2008 (ΦΕΚ 199Α) προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.).

    1. Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν    αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την 31η  Ιουλίου  2013, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π.  προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.
    2. Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας  συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό  Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.
    3. Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης   αμέσως μετά  την υποβολή της αίτησης.
    4. Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
    5. Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης Ε.Β.Π.
    6. Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγησή του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό βοηθό.

    Με απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. εγκρίνεται η παροχή στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται για μια σχολική χρονιά.

    Πηγή: noesi.gr

agori"Τα άτομα που πάσχουν από αυτισμό είναι πιο έξυπνα και περισσότερο ικανά να λειτουργήσουν, από ότι πιστεύεται γενικότερα, τονίζουν οι ειδικοί."

Η δυσπιστία των γιατρών όμως, σε συνδυασμό με κάποια μεροληπτικά τεστ και την αρνητική εικόνα που προβάλλουν κάποιοι δικτυακοί τόποι στο internet, έχουν συμβάλλει στη δημιουργία κάποιων μύθων γύρω από την ασθένεια αυτή.

Σε ένα συνέδριο της "Αμερικανικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης", διάφοροι ερευνητές παρουσίασαν αναφορές που οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι ακόμη και τα Αυτιστικά άτομα που δεν μπορούν να μιλήσουν, έχουν δείκτη ευφυΐας υψηλότερο από το μέσο όρο.

Παρουσίασαν ακόμα επιπρόσθετες μελέτες, που αμφισβητούν τους ισχυρισμούς ότι ο παιδικός εμβολιασμός μπορεί να προκαλέσει Αυτισμό.

Τα τωρινά νούμερα, παρουσιάζουν ένα ποσοστό 75% των ατόμων που πάσχουν από αυτισμό, να είναι διανοητικά καθυστερημένα, με τα βωβά άτομα να εμφανίζονται ως τα πιο διαταραγμένα, όπως αναφέρει ο Καναδός ερευνητής Dr. Laurent Mottron, ένας ειδικός στη μελέτη του Αυτισμού στο νοσοκομείο του Μόντρεαλ "Hopital Riviere-des-Prairies.

Παρόλα αυτά, ο Mottron πιστεύει ότι χρησιμοποιούνται λανθασμένα τεστ ευφυΐας για την αξιολόγηση των αυτιστικών παιδιών.

Πολλά από αυτά τα παιδιά υποβάλλονται σε τεστ που χρησιμοποιούν την κλίμακα του Wechsler, ένα συνηθισμένο IQ τεστ, που περιλαμβάνει ερωτήσεις σχετικές με κάποιες λέξεις και αφηρημένες έννοιες που διδάσκονται στο σχολείο.

Το τεστ Raven's Progressive Matrices, αξιολογεί την αντίδραση του ατόμου σε αφηρημένες λογικές έννοιες και δίνει σταθερά υψηλότερες βαθμολογίες στα Αυτιστικά παιδιά, υπογραμμίζει ο Mottron. Η μέση αύξηση στο σκορ είναι 30 πόντοι, λέει ο Mottron, μια διαφορά αρκετά μεγάλη ώστε να ανεβάσει κάποιον που μέχρι πρότινος θεωρούνταν διανοητικά καθυστερημένος, στην κλίμακα των φυσιολογικών ατόμων, και κάποια άτομα που ανήκουν στο μέσο όρο, στην κλίμακα των πιο προικισμένων.

Ο Mottron ήταν τόσο εντυπωσιασμένος με τις ικανότητες μιας αυτιστικής φοιτήτριάς του, που την συμπεριέλαβε ως βοηθό συγγραφέα σε κάποιες από τις εργασίες του.

Ο Αυτισμός είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια μεγάλη ακτίνα συμπτωμάτων, από μια αδυναμία στην φυσιολογική χρήση της γλώσσας, μέχρι την εκδήλωση βαθιά διαταραγμένων και επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών.

Η καθηγήτρια Mottron Gernsbacher στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison, αμφισβήτησε μια ιδέα κοινότοπη ανάμεσα στους μελετητές του Αυτισμού, αυτή που υποστηρίζει ότι τα αυτιστικά άτομα στερούνται της λεγόμενης "θεωρίας του εγκεφάλου". Είναι αυτή, που ανάμεσα στ' άλλα, μας δίνει τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τους άλλους.

Για άλλη μια φορά όπως μας λέει η ίδια χρησιμοποιούνται λάθος τεστ για να αξιολογήσουν τη δυνατότητα αυτή.

Πηγή: http://news.pathfinder.gr